fredag 28 mars 2014

Andas ut

Ringde till Folktandvården så snart de öppnade. Redan klockan nio hade vi fått en tid hos dem. Som jag förstod så fanns det inte så mycket att göra. Men det kändes skönt att få bekräftat att tänderna i alla fall satt fast samt att få allt dokumenterat för framtiden ifall det skulle bli några efterföljder. 

Tandhygienisten var den sötaste och oerhört proffsigaste jag träffat. Hon tog allt i L:s takt och han var väldigt nöjd när vi gick därifrån med en tandborste med en giraff på. 

Efter tandläkarbesöket tog vi en tripp till stan och myste i solen. Var in på en av favoritbutikerna Hamngatan och där hade de nu ta tre betala för två på alla barnkläder. Jag älskar deras kläder! De har märket Metoo vilket jag tycker är roliga barnkläder i skönt tyg och bra kvalité. Så L fick med sig två par mjuka jeans och en tröja. Tänk att jag redan måste handla kläderna i storlek 98 för att de ska räcka till. 


Till mamman blev det idag en hel hög med blommor och en rosmarin. Så nu ska det bli fint både ute och inne. Det behövs inte så mycket. 


På vägen hem slocknade L och sov sedan i två timmar ute i vagnen. Då passade jag på att mysa i solen med en kopp kaffe och en tidning. Det är så skönt ibland att inget göra, att bara andas ut. Allra helst när solen skiner från en klarblå himmel. 



När L sedan vaknade blev det mellis ute. Han verkligen njuter när han får sitta ute i solen och äta. Och vem gör inte det? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar