onsdag 19 mars 2014

Det lilla extra

När man nyss blivit storasyster bör man ju även bli uppvaktad. När det gäller barn behöver det inte vara något speciellt för att ett paket ska bli uppskattat. Spänningen i vad som göms bakom papperet brukar vara olidlig. Snabbt, snabbt brukar papperet åka av. 

Så varför lägger jag då så mycket tid på att slå in ett paket? 

För att det är njutningen för mig!

Så ikväll har jag i min nya pyssellampas sken slagit in ett paket till just en liten storasyster. Dagens presentpapper kan man få i diverse motiv och det behöver inte vara dyrt heller. Ikea har helt klart de bästa omslagspapperen enligt mig. Bra kvalité till ett riktigt bra pris. 


Jag hittade detta papper med en massa olika djurmotiv på när jag var till Ikea i höstas och de finns fortfarande kvar om någon skulle vilja köpa dem. Trots att de redan är så söta tycker jag om att göra det lilla extra. 


Den här grodan har fått en liten presentdekoration som mage. 


Nyckelpigan har fått små röda prickar. 


Bävern har fått ett rosa hjärta. 


Och björnen ett par glimmande ögon. 


Så nu återstår bara att se om papperet ryker i en väldans fart eller om den lilla fröken faktiskt stannar upp och ser de där lilla extra. Jag har i alla fall fått min lilla pysselnerv tillfredsställd för den här kvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar