tisdag 25 mars 2014

Glädjekick

Det underbara vädret håller i sig. Idag var det bestämt att det skulle bli grillat till maten. Ifjol grillade vi väldigt mycket. Än så länge har det i år varit ganska lugnt då vädret varit väldigt blåsigt. 

Men nu visar solen sig från sin rätta sida. Så idag blev det grillad karré och det smakade hur bra som helst. Det är alltid J som grillar här hemma och han är väldigt bra på det. Det kan bero på den obligatoriska grillölen, vad vet jag. Och nu när han brygger den själv blir nog grillningen ännu bättre. Även om jag tror att det är omöjligt. För han är verkligen min grillmästare.


Medan J grillade satt jag och L och mös lite i solen, lekte lite och skottade ut lite snö. För vi vet ju alla att ska det bli sommar så måste man ju sätta fart. 


En riktig glädjekick fick jag idag när jag tittade till mitt lilla växthus. Solen sken så takfönstret hade letat sig uppåt. Åh äntligen, äntligen är våren på gång igen. Det är dock kallt på nätterna, men dagarna är hur underbara som helst. Hoppas vädret håller i sig till helgen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar