måndag 10 mars 2014

Den tröttaste vardagen

Aldrig är man väl så trött som på måndag kväll. Det har varit svårt att komma i säng i god tid på söndag kväll och vardagstempot gör sig snabbt påmint. 

Jag har dock tur som oftast får komma hem och maten är lagad. Idag stod tjockpannkakan hög och fin i ugnen när jag kom hem. L var trött efter en dag på dagis så efter middagen tog jag med mig honom och O på en promenad. 



Det är så härligt att ljuset är på väg tillbaka. Det ger så mycket energi till en trött kropp. Cirka en timme var vi ute. Stannade och tittade på både renar och hästar efter vägen. Det är härligt med landet där man kommer så nära naturen.

Och våren försöker visa sig här i norr. Vägen var ömsom lerig ömsom snöig. Men med rejäla kängor spelar det ingen roll. 



Så nu är måndagen snart förbi, L sover gott i sin säng och snart även jag i vår. Imorgon tar vi nya krafttag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar