onsdag 5 mars 2014

Jag skäms....

Var så trött ikväll och kände inte för att göra något alls men blev samtidigt så rastlös. Tog tag i disken och funderade på vad jag kunde hitta på. L sov och J hade åkt för att jobba. 

Så kom jag på det! Jag har tänkt länge att jag ska städa alla mina skåp och garderober då det känns som att det är kaos i dem alla. Så ikväll blev det dags för mina klädgarderober i sovrummet. 

Och kaos var kanske en underdrift..... Jag verkligen avskyr att mötas av ett kaos så snart jag ska leta fram kläder för dagen. Men den här synen har jag möts av. 


Ingen rolig syn alltså. Ändå köper jag inte så mycket kläder till mig själv nu för tiden. Men jag har gjort. En timme tog det mig att gå igenom allt. Och jag skäms.... Så mycket med kläder som inte används. Hela, rena och bara liggandes i en garderob. Ett tecken på att vi har det bra ställt jag och min familj. 

Men nu har de kläder som jag vet att jag inte kommer använda packats ner i kassar. Så imorgon tar jag med mig dem till den gröna containern för uppsamling av kläder. Där kommer de definitivt till betydligt mycket mer användning. 



Och inte nog med att det blev betydligt mycket mer plats i min garderob. J som har efterlyst våra galgar kommer få några till sin garderob också. 


Och visst blev det lite skillnad. Åh så skönt att öppna garderobsdörren imorgon bitti. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar