onsdag 12 mars 2014

Nybakat är oftast bäst

Och så var det bara en jobbdag kvar av veckan. Som sagt var veckorna bara flyger iväg. Både skönt och lite skrämmande. Inte många dagar kvar till påsk nu.

Idag blev det en snabb sväng på stan efter jobbet för att äta och inhandla ett par nya stövlar till L. Hur fort kan ett par fötter växa? Köpte ett par i höstas i storlek 22, nu var det helt plötsligt storlek 24 på de små fötterna. Och de billiga stövlarna får L inte ens över vristen då han ärvt mina besvärliga vrister. Nä det är bara att bita i det sura äpplet och köpa märkesstövlarna som har den rätta vidden. Men med lite tur kan han kanske ha dem en regnig dag i sommar också.


Till middag fick han amerikanska pannkakor med sylt och grädde. Gissa vad som var populärast!


Efter att L gått och lagt sig ikväll blev det lite brödbak. Hade lite fil som höll på att gå ut och då L:s mormor kommer imorgon behövs det lite bröd här hemma. Hon äter alltid en smörgås till frukost. Och ibland en till kvällsfika.

Nu kanske ni tycker att jag borde ha frysen full av matbröd. Men jag bakar sällan mycket bröd när jag bakar då jag tycker det är godast nygräddat. Och sen tycker jag inte att det blir så roligt efter att det har varit fryst heller. Nej då bakar jag hellre lite och ofta. 


Så ikväll blev det ett filmjölksbröd med torkad frukt i. Blir nog lite kvällsfika till mig med ikväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar