fredag 14 mars 2014

Shoppingdag

Helt slut efter en dag i Sundsvall! Men det har varit jätte mysigt att få lite egentid med J. Vi har varit på Ikea, Bauhaus, Birstahuset, Biltema, Media Markt och Iittala. Trots alla butikerna så blev det inte så mycket med saker som följde med hem.

Mormor har varit barn och hundvakt och alla var så nöjda och glada när vi kom hem.

Det blev en del handlat till L som vanligt. Men det är ju så roligt att få köpa saker till honom. Jag hade spanat in några leksaker som heter Duktig och som består av grönsaker, frukter och andra matvaror gjorda i tyg. Så himla fina! Han fick en av dem när vi kom hem. En kundkorg fylld med korv, pasta, ananas, ost, korvbröd och fisk. Resterande saker ska han få senare. Bland annat som påskägg. Nedan ser ni de som ligger och väntar i skåpet. 


Med tanke på hur ofta han leker med sin spis och tillhörande grejor så tror jag de kommer användas flitigt. 

Själv fick jag med mig en hel del saker till min paketinslagning samt bakformar. Ja även en lampa till gästrummet och lite köksgrejor. Och så lite gott och blandat till det kommande tvåårskalaset. Ja jag vet att det är ett tag kvar tills dess. Men när man hittar saker som bara kommer bli så perfekta ja då bara måste man slå till. Tanken var från början att temat för kalaset skulle vara djungeln men nu blir det istället de vilda djuren i vår skog. Tror det kommer bli jätte bra, måste bara fundera ut vilken tårta det ska bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar