tisdag 18 mars 2014

Varva ner

Tiden går så fort ibland. Väckarklockan ringer 6.35, jag klär på mig och gör mig klar innan jag väcker L. Sen upp till förskolan, iväg på jobbet, jobba, hem igen, middag, lite lek och så läggdags igen. 

Ibland känns det inte som att man hinner andas. 

Men som tur var så har vi ju den där extra dagen varje vecka. Dagen då vi andas ut och gör det vi känner för. 

Som hjälp att slappna av de där andra dagarna har jag hittat ljudboken. Den gör mig sällskap både till och från jobbet. En stund då jag försvinner in i en annan värld. Jag kan riktigt längta till denna stund. 

Men så händer det..... Boken tar slut och man känner sig faktiskt lite tom. Vad ska jag nu göra till och från jobbet. Vad ska få mig att komma ner i varv innan jag kommer hem? Tur det snart är fredag igen så jag kan lämna tillbaka ljudboken till biblioteket och låna mig en ny. 

Någon som har några bra förslag på böcker jag inte får missa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar