måndag 24 mars 2014

Energipåfyllning

Tog den tidiga bussen i morse till jobbet. Så klockan 14 gjorde jag kväll. Då solen sken när jag kom hem tog vi eftermiddagsmelliset på altanen. Helt underbart att kunna sitta ute i bara tröjan och inte frysa. L tyckte verkligen att livet var toppen. Att få sitta ute i solen och samtidigt äta. Kan livet bli bättre?!



Efter middagen åkte J med en kompis och jagade bäver. Jag och L klädde på oss och gick ut igen. Vill verkligen ta vara på dessa fina eftermiddagar/kvällar. Känner hur mycket jag behöver ljuset. Så när tillfällena ges vill jag bara tanka all energi jag kan. Det känns så skönt att veta att det är sommartid redan nästa vecka.  

Ute lekte vi lite med snön, spelade lite barnbowling och jag passade på att skrapa lite rutor på mitt växthus när L hade fullt upp med spaden. 

Vi byggde klart växthuset i fjol sommar men all skrapning hann jag inte med så det återstår några rutor. Tänkte fixa dessa innan det blir dags för utplantering av tomatplantor. Så att ta lite pö om pö när tiden tillåter är alldeles perfekt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar