söndag 2 mars 2014

Söndagsbestyr

Vissa dagar hinner man som sagt var inte blinka medan man andra dagar får rätt så mycket gjort.

Idag blev det uppstigning strax efter sju. Redan igår kväll hade jag förberett för dagens frukost genom att göra kalvdans och blandat samman alla torra ingredienser till scones. Så medan min kitchenaid rörde ihop degen och ugnen blev varm klädde vi på oss. 

Sen avnjöt jag och L en lugn frukost med nybakade scones och ljuvligt god kalvdans med kanel och mjölk. 

Efter frukosten ville L gå ut så då blev det så. Vi skottade snö och gjorde sedan en snölykta. Men jag kan lova er att det är rätt så tålamodsprövande att göra en snölykta med en 1,5-åring samt en hund som älskar snöbollar. Men till slut så!


När det var dags för L att sova sin lilla tupplur passade jag på att koka lingonsylt och göra efterrätten till kvällen som skulle bli lingonparfait med krossade pepparkakor. Men då jag tänkte helt fel kring efterrätten fick jag göra om den vilket ledde till att jag hade en massa äggvitor till övers så då blev det lite maränger gjorda också. 



Till middag fick vi öring och pressad potatis. Så anledningen till att vi idag hade efterrätt var mestadels för att J inte är så förtjust i fisk. Men nu tyckte till och med han att maten blev god. Och L slukade utan problem två portioner och hade gärna velat ha en till. Men det blev fisk över så han får äta det till lunch någon dag istället. 


Så nu när kvällen kommit är jag rätt så slut som artist och det ska bli riktigt skönt att få lägga huvudet på kudden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar