torsdag 27 mars 2014

Usch och fy.....

Kvällen började så bra. Torsdag det vill säga helg, kanon fint väder, lek och pyssel. 

Efter middagen gick jag och L ut för att njuta av det sista ljuset för dagen. Vi har varit i vår orangefärgade redskapsbod och pysslat. Lekt med diverse spadar och hinkar. Under tiden har jag även passat på att skrapa fönstren på växthuset. 



Vi har pratat om allt vi ska göra så snart snön har försvunnit. L har burit ut en massa saker och lekt med. Klivit över den där tröskeln ett tiotal gånger. Och så plötsligt faller han handlöst och landar på munnen. 

Givetvis blev han ledsen. Efter lite tröst skulle jag försöka titta i munnen och för säkerhetsskull så gick jag in till J så även han fick ta sig en titt. L hade tystnat och lite, lite blod kom från underläppen vilken han visat att han slagit. Tänderna satt fast och allt verkade lugnt. Så vi fortsatte leka. 


När vi kom in blev det pyjamas och välling. Och efter vällingen, tandborstning. Och då ser vi att en tand saknar en bit. Gissa om mamma-hjärtat fick sig en ordentlig törn. Ja såklart även pappa-hjärtat. Tyckte vi tittade så noga första gången. 

Men L visar inga som helst tecken på att ha ont så vi får avvakta tills folktandvården öppnar imorgon och ringa för en tid. Jag ska även ringa försäkringsbolaget så skadan blir rapporterad. Bättre att rapportera en gång för mycket än en gång för lite. Och sen ska vi unna oss något speciellt som plåster på såren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar