tisdag 4 mars 2014

När man fastnar

L sover hos sin farfar inatt och J jobbar natt. Så tanken var att jag skulle göra lite nytta här hemma. Men när J åkt iväg kände jag inte alls för att vara nyttig.

Nej istället började jag med att baka en tårtbotten. Ska nog försöka mig på en liten speciell tårta i helgen. Vi får väl se hur det blir. 

Sen hamnade jag i gästrummet/mitt kryp-in. Där fick jag mig äntligen till att sätta upp två vägglampetter för ljus samt en spegel som jag ärvt efter min farmor och farfar. Det blev verkligen jätte mysigt ljus av lampetterna. 



Sen började jag sy några av kuddarna som ska vara i L:s lilla kryp-in. Jag lovar er att ni ska få se hur det ser ut någon dag innan jag drar igång och fixar till det. 

Min symaskin är verkligen inte av det nyare slaget. Minst 50 år har den på nacken men den har allt det jag behöver. 

Och vid symaskinen blev jag fast. Så nu är i alla fall tre av kuddarna färdiga. Det ska åtminstone bli två till gjorda men det får bli en annan dag. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar