söndag 9 mars 2014

Laddat batterierna

Då var den helgen slut. Lika fort som den kom har den försvunnit. På dagens schema stod det storhandling. Söndagar är rätt så sköna dagar att handla mat på, särskilt när man åker dit tidigt. Efter mataffären skulle jag och L till ett annat varuhus. Gissa om jag kände mig som en riktig småbarnsförälder då jag inser att butiken inte hunnit öppna då vi var för tidiga. Det kan jag lova er hade aldrig hänt innan jag fick barn.

Men det som är bra med att vara uppe från morgonen är just att man hinner med så mycket. Trots att jag hade mycket mer med tid innan vi fick barn så blev det mindre gjort. Nu måste man passa på om man vill få saker och ting gjorda. 

Efter lunchen då L sov bakade jag bullar. Blev så sugen på det häromdagen och bullar måste man vara på riktigt bullhumör för att kunna baka. Det är ju lite stök och tar ganska lång tid. 

Nu hade jag lite svårt att bestämma mig vilken sorts bullar det skulle bli så det fick bli både bullar med mandelmassa och bullar med blåbärsfyllning. Att jag bakar så mycket är mitt sätt att ladda batterierna. Jag älskar att skapa med händerna och bakningen ger även doftsinnet en tillfredsställelse. 


Idag var även sista dagen innan L:s farfar åker tillbaka ut på sjön för att jobba. Så medan bullarna jäste passade jag även på att göra en hjortronparfait som vi hade till efterrätt. Den blev riktigt god. 


Förutom bakande och handlande har det hunnits med att göra musli och lite lek. Och därmed är det dags för lite sömn så är vi redo för ännu en ny vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar